Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
Strona podmiotowa BIP
Strona podmiotowa BIP
Szukaj
:
Szukaj
Pomoc
Proszę czekać ...
Logowanie
Katalog usług
Informacje
PeUP
»
Katalog usług
»
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sieradzu
»
Bezrobotni i poszukujący pracy
» Przyznanie dodatku aktywizacyjnego
Katalog usług
Zdrowie i sprawy społeczne
Bezrobotni i poszukujący pracy
Inne
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sieradzu
98-200 Sieradz, ul. Polna 5
E-Mail:
mops@sieradz.home.pl
Skrytka ePUAP:
/MOPSSIERADZ/skrytka
Pokaż fotokod wizytówki
[Kliknij...]
Sprawdzanie stanu załatwienia sprawy.
W związku z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2019 poz. 848) uruchomiony został nowy serwis PeUP dostępny pod adresem:
https://peup.finn.pl/mopsumsieradz/>.
Karta usługi
Przyznanie dodatku aktywizacyjnego
Ogólny opis
Świadczenie wypłacane jest osobie, która będąc bezrobotnym posiadającym prawo do zasiłku:
podjęła z własnej inicjatywy zatrudnienie lub inną pracę zarobkową,
podjęła zatrudnienie w niepełnym wymiarze czasu pracy w wyniku skierowania przez Powiatowy Urząd Pracy i otrzymuje wynagrodzenie niższe od minimalnego wynagrodzenia za pracę.
Dodatek aktywizacyjny przysługuje od dnia złożenia wniosku. W przypadku złożenia wniosku przed dniem rozpoczęcia zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej - dodatek przysługuje od dnia podjęcia zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej.
Wysokość dodatku aktywizacyjnego:
w przypadku podjęcia zatrudnienia z własnej inicjatywy dodatek aktywizacyjny przysługuje w wysokości do 50% zasiłku dla bezrobotnych, przez połowę okresu, w jakim przysługiwałby bezrobotnemu zasiłek.
Kwota dodatku przysługującego za cały miesiąc wynosi:
411,80 zł /brutto/; 383,80 zł /netto/ - dotyczy świadczeń przysługujących od dnia 01.06.2013 r.;
397,10 zł /brutto/; 372,10 zł /netto/ - dotyczy świadczeń przysługujących do dnia 31.05.2013 r.
w przypadku podjęcia zatrudnienia w wyniku skierowania przez Powiatowy Urząd Pracy dodatek aktywizacyjny przysługuje w wysokości stanowiącej różnicę między minimalnym wynagrodzeniem za pracę a otrzymywanym wynagrodzeniem, nie większej jednak niż 50% zasiłku dla bezrobotnych, przez okres, w jakim przysługiwałby bezrobotnemu zasiłek.
Dodatek aktywizacyjny nie przysługuje w przypadku:
skierowania bezrobotnego przez Powiatowy Urząd Pracy do prac interwencyjnych, robót publicznych lub na stanowisko pracy, którego koszty wyposażenia lub doposażenia zostały zrefundowane z Funduszu Pracy,
podjęcia przez bezrobotnego z własnej inicjatywy zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej u pracodawcy, u którego był zatrudniony lub dla którego wykonywał inną pracę zarobkową bezpośrednio przed zarejestrowaniem jako bezrobotny,
podjęcia przez bezrobotnego z własnej inicjatywy zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej za granicą Rzeczypospolitej Polskiej u pracodawcy zagranicznego.
Na koniec każdego miesiąca przez okres pobierania dodatku aktywizacyjnego należy składać comiesięczne oświadczenia o dalszym wykonywaniu zatrudnienia (dotyczy zatrudnienia, na podstawie którego został przyznany dodatek aktywizacyjny).
W przypadku pobierania dodatku aktywizacyjnego w wyniku skierowania przez Urząd Pracy należy dostarczać comiesięczne zaświadczenia o wysokości osiąganego wynagrodzenia.
Należy poinformować w terminie 7 dni Urząd Pracy o wszelkich zmianach, mających wpływ na wypłatę dodatku aktywizacyjnego, a w szczególności:
ustanie zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej;
zmiana wysokości wynagrodzenia;
zmiana pracodawcy.
Wymagane dokumenty
Wypełniony formularz wniosku.
Kopia umowy o pracę (potwierdzona za zgodność z oryginałem przez uprawnioną osobę przyjmującą wniosek) lub kopia umowy cywilno prawnej (potwierdzona za zgodność z oryginałem przez uprawnioną osobę przyjmującą wniosek).
Sposób dostarczania dokumentów
Formularz elektroniczny wniosku jest dostępny w dolnej części ekranu, po wybraniu właściwej jednostki do załatwienia sprawy.
Wymagane dokumenty należy dostarczyć do jednostki na jeden z poniższych sposobów:
Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP - opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
Złożyć bezpośrednio w jednostce w godzinach jego pracy.
W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania.
Wykorzystanie skrzynki kontaktowej PeUP oraz e-formularzy
W celu skorzystania z elektronicznej drogi wymiany dokumentów należy posiadać założoną skrzynkę kontaktową i być zalogowanym. Szczegółowe informacje zawiera "Pomoc" dostępna w górnej części strony.
Niżej przedstawiamy zalecaną kolejność działań w celu wysłania dokumentów drogą elektroniczną.
Wykonaj logowanie oraz wypełnij formularz (ikonka - Edytuj dokument).
Podpisz dokument opatrując go kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem osobistym, albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP (ikonka - Podpisz dokument lub Podpisz dokument przez ePUAP).
Wyślij dokument do jednostki drogą elektroniczną (ikonka - Wyślij dokument).
Dostępny formularz możesz wykorzystać również w przypadku wybrania tradycyjnego sposobu załatwiania sprawy - wykonaj logowanie, wypełnij formularz, wydrukuj, podpisz i złóż bezpośrednio w jednostce lub wyślij pocztą tradycyjną.
Szczegółowe informacje na temat logowania zawiera "Pomoc" dostępna w górnej części strony.
Opłaty
Postępowanie nie podlega opłatom.
Terminy i sposób załatwienia sprawy
Wypłata dodatku aktywizacyjnego dokonywana jest za okresy miesięczne.
Dodatek aktywizacyjny za niepełny miesiąc ustala się dzieląc kwotę dodatku przez 30 i mnożąc przez liczbę dni kalendarzowych przypadających w okresie, za który świadczenie przysługuje.
Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:
Drogą elektroniczną poprzez skrzynkę kontaktową PeUP.
Poprzez pocztę tradycyjną.
Osobiście w siedzibie jednostki.
O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.
Informacje na temat przebiegu sprawy
Podstawowe informacje na temat stanu załatwianej sprawy można otrzymać poprzez naciśnięcie - po podaniu sygnatury (znaku) sprawy - przycisku "Sprawdź stan sprawy", znajdującego się w nagłówku karty. Opcja dostępna jest dla zalogowanych użytkowników.
Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z jednostką osobiście.
Informacje można uzyskać również telefonicznie.
Tryb odwoławczy
[Więcej ...]
Tryb odwoławczy nie występuje.
Skargi i wnioski
[Więcej ...]
Skargi i wnioski związane z pracą jednostki można składać na jeden z poniższych sposobów:
Pisemnie przy pomocy formularza elektronicznego
Skarga
lub
Wniosek
dostępnego w dziale
Inne
,
poprzez skrzynkę kontaktową PeUP.
Pisemnie pocztą tradycyjną.
Pisemnie bezpośrednio w jednostce w godzinach jego pracy.
Ustnie do protokołu bezpośrednio u wyznaczonego pracownika jednostki.
Skargi i wnioski są wolne od opłat.
Podstawa prawna
[Więcej ...]
Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 18 sierpnia 2009 r. w sprawie szczegółowego trybu przyznawania zasiłku dla bezrobotnych, stypendium i dodatku aktywizacyjnego.
Informacje redakcyjne
[Więcej ...]
Data i czas wytworzenia informacji:
2013-12-10 12:07:28
Informacja wprowadzona przez:
Adam Kmiecik
Data i czas udostępnienia informacji:
2019-10-18 13:30:38
Drukuj kartę usługi
UWAGA! Ten serwis używa cookies.
Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.
Zamknij