Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
Strona podmiotowa BIP
Strona podmiotowa BIP
Szukaj
:
Szukaj
Pomoc
Proszę czekać ...
Logowanie
Katalog usług
Informacje
PeUP
»
Katalog usług
»
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sieradzu
»
Inne
» Skargi i wnioski
Katalog usług
Zdrowie i sprawy społeczne
Bezrobotni i poszukujący pracy
Inne
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sieradzu
98-200 Sieradz, ul. Polna 5
E-Mail:
mops@sieradz.home.pl
Skrytka ePUAP:
/MOPSSIERADZ/skrytka
Pokaż fotokod wizytówki
[Kliknij...]
Sprawdzanie stanu załatwienia sprawy.
W związku z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2019 poz. 848) uruchomiony został nowy serwis PeUP dostępny pod adresem:
https://peup.finn.pl/mopsumsieradz/>.
Karta usługi
Skargi i wnioski
Ogólny opis
Złożenie wniosku lub skargi dotyczącej pracy urzędu.
Każdy obywatel ma prawo składania wniosków dotyczących między innymi:
Poprawy organizacji urzędu.
Wzmocnienia praworządności.
Usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom.
Ochrony własności.
Lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Każdy obywatel ma także prawo składania skarg dotyczących między innymi:
Zaniedbania lub nienależytego wykonywania zadań przez organy lub ich pracowników.
Naruszenia praworządności.
Naruszenia interesów skarżących.
Przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw.
Nienależytego załatwienia wniosku lub niezałatwienia wniosku w terminie.
Wymagane dokumenty
Wypełniony formularz wniosku.
Sposób dostarczania dokumentów
Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP - opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
Złożyć osobiście w urzędzie w godzinach jego pracy.
Dokumenty do wglądu okazuje się urzędnikowi prowadzącemu sprawę przy składaniu wniosku. Dokumenty przesłane do wglądu pocztą tradycyjną - po dokonaniu czynności urzędowych - zostaną odesłane na wskazany adres.
Skargi i wnioski należy kierować do:
Kierownika urzędu - jeżeli dotyczą pracowników urzędu.
Rady gminy/miasta - jeżeli dotyczą zadań lub działalności wójta / burmistrza / prezydenta lub kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
Rady powiatu - jeżeli dotyczą zadań lub działalności starosty, zarządu powiatu, kierowników powiatowych służb, inspekcji, straży i innych jednostek organizacyjnych.
Sejmiku województwa - jeżeli dotyczą zadań lub działalności zarządu i marszałka województwa.
Wojewody - jeżeli dotyczą zadań zleconych.
Wykorzystanie skrzynki kontaktowej PeUP oraz e-formularzy
W celu skorzystania z elektronicznej drogi wymiany dokumentów należy posiadać założoną skrzynkę kontaktową i być zalogowanym. Szczegółowe informacje zawiera "Pomoc" dostępna w górnej części strony.
Niżej przedstawiamy zalecaną kolejność działań w celu wysłania dokumentów drogą elektroniczną.
Wykonaj logowanie oraz wypełnij formularz (ikonka - Edytuj dokument).
Podpisz dokument opatrując go kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem osobistym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP (ikonka - Podpisz dokument lub Podpisz dokument przez ePUAP).
Wyślij dokument do urzędu drogą elektroniczną (ikonka - Wyślij dokument).
Dostępny formularz możesz wykorzystać również w przypadku wybrania tradycyjnego sposobu załatwiania sprawy - wykonaj logowanie, wypełnij formularz, wydrukuj, podpisz i złóż osobiście w urzędzie.
Szczegółowe informacje na temat logowania zawiera "Pomoc" dostępna w górnej części strony.
Opłaty
Skargi i wnioski są wolne od opłat
Terminy i sposób załatwienia sprawy
O sposobie załatwienia skargi / rozpatrzenia wniosku zawiadamia się skarżącego / wnioskodawcę na piśmie w ciągu miesiąca od złożenia skargi / wniosku.
W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin udzielenia odpowiedzi może ulec przedłużeniu. O zmianie terminu odpowiedzi oraz o przyczynach zwłoki Urząd jest zobowiązany poinformować Stronę.
Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:
Drogą elektroniczną poprzez skrzynkę kontaktową PeUP.
Poprzez pocztę tradycyjną.
Osobiście w siedzibie urzędu.
O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.
Informacje na temat przebiegu sprawy
Podstawowe informacje na temat stanu załatwianej sprawy można otrzymać poprzez naciśnięcie - po podaniu sygnatury (znaku) sprawy - przycisku "Sprawdź stan sprawy", znajdującego się w nagłówku karty. Opcja dostępna jest dla zalogowanych użytkowników.
Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
Informacje można uzyskać również telefonicznie.
Tryb odwoławczy
[Więcej ...]
Tryb odwoławczy nie występuje.
Skargi i wnioski
[Więcej ...]
Na nienależyte załatwienie
wniosku
lub niezałatwienia wniosku w terminie przysługuje
skarga
, której sposób składania został opisany w niniejszej karcie.
Skarżący niezadowolony ze sposobu załatwienia
skargi
ma prawo ponownego jej złożenia z tym, że jeżeli skarga została uznana za bezzasadną, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności, organ załatwiający skargę może podtrzymać swoje stanowisko.
Jeżeli
skarga
nie została załatwiona w terminie, skarżącemu przysługuje zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który nie załatwił skargi w terminie. Zażalenie można złożyć na Dzienniku Podawczym w godzinach pracy urzędu, przesłać pocztą tradycyjną lub dostarczyć drogą elektroniczną poprzez skrzynkę kontaktową PeUP. Złożenie zażalenia nie podlega opłacie.
Podstawa prawna
[Więcej ...]
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
Informacje redakcyjne
[Więcej ...]
Data i czas wytworzenia informacji:
2008-01-11 09:17:11
Informacja wprowadzona przez:
Adam Kmiecik
Data i czas udostępnienia informacji:
2019-10-18 13:30:38
Drukuj kartę usługi
UWAGA! Ten serwis używa cookies.
Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.
Zamknij